Live videobeelden in streetview-variant van Microsoft's Bing.com

Drie jaar geleden ongeveer zag ik voor het eerst een demo van Photosynth. Het bedrijf van Blaise Aguera y Arcas was volgens mij net overgenomen door Microsoft. Hij demonstreerde hoe aan de hand van een enorme set foto's een 3d-beleving van het onderwerp op die foto's gegenereerd kon worden. De inauguratie van Obama werd later op deze manier met bezoekersfoto's mooi in beeld gebracht. Ik droomde toen weg met de gedachte wat er zou gebeuren als je hele fotoarchieven op die manier met de juiste geografische gegevens zou presenteren. Je zou dan naar je eigen straat kunnen vliegen en met een scrollbar terug in de tijd kunnen kijken. In Microsofts tegenhanger van Google Maps (bing.com/maps) is dit nu mogelijk. Wat ik mij drie jaar geleden niet voor kon stellen was dat ook live videobeelden geheel naadloos op een Google streetview-achtige manier getoond kunnen worden. Ook dat kan, bekijk de TED 2010-presentatie van Blaise.

Posted via web from joris blogt voort

Reacties

Populaire posts