Vanavond op chaosforum.com terechtgekomen en de halve avond geboeid zitten lezen. Ik was al door diverse mensen op 'de Chaostheorie' [voor zover deze bestaat] gewezen nadat ik uitgelegd had waar ik het over wilde hebben in mijn scriptie... In ieder geval genoeg stof om over na te denken.
Citaat: "De wereld is immers niet zo beheersbaar, maakbaar en voorspelbaar als we denken. Inmiddels weet iedereen wel dat De Waarheid niet bestaat - dus ook de organisatorische waarheid niet - maar dat inzicht zelf is een nieuwe waarheid geworden. Veel managers denken nu bijvoorbeeld dat zelfsturing betekent dat je mensen aan hun lot moet overlaten. Maar dat is niet de boodschap. Ik richt me op de vraag: wat dan wel? ", Goos Geurzen...
Mijn vragen blijven, volgens mij, relevant: Wordt Chaos wel zo ervaren zoals de chaosdenkers doen voorkomen en welke gevolgen heeft dit voor organisaties? Al lezende besef ik natuurlijk wel dat dit nog steeds een zeer breed thema is. Opnieuw afbakenen?

Reacties

Populaire posts