Goed, met het leerboek Organisatie Onderzoek; het ontwerpen van onderzoek in organisaties in de hand, ben ik afgelopen week begonnen aan de eerste fase van degelijk, gestructureerd wetenschappelijk onderzoek, zoals het een heuze wetenschapper betaamt. Waar ik eerst ongestructureerd mijn interessegebied in een voorlopige probleemstelling probeerde te vatten, ben ik nu, na kritische aanwijzingen, begonnen bij stap 1; en wel het formuleren van het ‘ruwe probleem’. Dit is, volgens mij, gelukt. Nu zullen in chronologische volgorde de volgende stappen worden gezet: het formuleren van de definitieve probleemstelling, uitwerking probleemstelling, opzet en inrichting van het onderzoek, verzameling van gegevens, verwerking van gegevens, interpretatie en rapportage van de uitkomsten.
Deze week moet de probleemstelling zijn definitieve vorm hebben bereikt.

- Discusieer mee op joris.studeert.nl in het Forum-

Reacties

Populaire posts